Consector

Pontus Holgersson är VD och grundare.

”Vi var i behov av en komplett telefoniplattform som kunde tillgodose alla våra behov inom in- och utringande telefoni, CRM-integration och en effektivare kundservice. Med ClearITs hjälp har vi idag en innovativ lösning som förbättrat vår affär och effektiviserat vår kundservice”

Pontus Holgersson, VD

Utmaning

När Consector var nystartade valde man en enklare click-to-call funktionalitet till hjälp vid utringande verksamhet. I takt med snabb tillväxt och mer personal behövde man effektivisera den utringande verksamheten, samtidigt som fler kunder själva sökte upp bolaget. För att förbättra effektiviteten behövdes en plattform som kunde tillgodose både utringande telefoni i form av en dialer tillsammans med en smidig lösning för inringande kunder. Självklart var även priset avgörande då man gärna önskade fortsätta med den operatören man haft tidigare.

Lösning

ClearITs kontaktcenterlösning var plattformen som klarade samtliga krav. Lösningens Predicitive Dialer, tillsammans med ett anpassat kundkort, var den funktionalitet som Consector behövde. Eftersom lösningen även hanterar inkommande samtal fångar man nu på ett bra sätt även upp de kunder som kontaktar bolaget. Teamledarna administrerar systemet och laddar upp prospektlistor själva. Att få alla delar på plats har varit utmanande på sina ställen och ClearIT har under implementationen fått justera delar av lösningen så den är fullt anpassad för Consectors verksamhet. Pontus är tydlig med att ClearIT alltid varit väldigt engagerade och hjälpsamma och velat finna den bästa lösningen för alla.

Resultat

Betydande effektivitetsförbättringar, vi ringer betydligt fler kunder idag.

Vi har väldigt få drops och vi förstår och kan finjustera systemet vid behov.

Hanteringen av inkommande samtal till kundtjänst fungerar smidigt.

Vi har utförlig statistik som vi använder vid utvärdering och försäljning.

OM CONSECTOR

Consector är en snabbväxande fristående låneförmedlare som vägleder privatpersoner i att utvärdera, förbättra och konkurrensutsätta sina lån och krediter. Sedan 2014 erbjuder företaget ett komplett utbud av lån och krediter online. Idag är ungefär hälften av kundkontakten kundinitierad, resten av försäljningen sker via uppsökande verksamhet på telefon.

Boka demo