Clear Interact kontaktcenterlösning

Kontaktcenterlösningen för dig som vill ge enastående kundservice.

En kontaktcenterlösning från ClearIT köar, prioriterar och fördelar ut all er kundkommunikation. Vi gör ingen skillnad på var i världen ni sitter eller om det är ett facebookinlägg, ett samtal eller en chatt du tar emot. Du kan använda vilken operatör du vill. Och oavsett om du väljer vår molntjänst eller hellre behåller din kontaktcenterlösning hos dig så kommer du ha de allra bästa förutsättningarna att erbjuda dina kunder kundservice långt över vad de förväntar sig.

Allt det här ingår

Valfrihet i valet av kontaktväg. Chatt, e-post, telefoni, sociala medier eller SMS.

Lättanvända verktyg och moderna gränssnitt så att det blir enkelt och roligt att jobba.

Självadministration utöver det vanliga. Du gör alla ändringar snabbt själv.

Smarta integrationer så du får maximal effekt av din kontaktcenterlösning.

Vi visar dig hur du ger kunden rätt information – utan att belasta din personal.

Flexibel rapportering och uppföljning tillsammans med komplett övervakning.

Kommunicera i alla kanaler

Ge din kund valfrihet i valet av kontaktväg

Det är oerhört viktigt att kundservice är precis som det låter, en service för dina kunder. Tillgänglig där de befinner sig just där och då. Därför ska du möta dina kunder där de är och kommunicera med dem på det sätt de föredrar.

Omnichannel

Vi gör ingen skillnad på telefon, e-post, chatt, SMS, Twitter eller Facebook. Genom att samla all kommunikation på ett ställe kan vi erbjuda agenterna värdefull kundinformation och en samlad historik över tidigare kontakter. Med vår digitala medier-tjänst kommer ni kunna hantera mail och chatt snabbare än någonsin tidigare. Med fördel tar ni även emot administrativa ärenden i systemet och får en rättvisande total bild av agenternas arbete.

Samlad statistik  över telefonsamtal, e-post, SMS, chatt, administrativa ärenden och sociala medier

Byte av kanal under pågående ärende

Full historik på både ärende- och kundnivå

Stöd för att inne i ett mail konsultera en extern expert

Sökbara fördefinierade svar 

Automatisk texttolkning

Textbaserad routing

Bevaka och ta tillfälligt ägandeskap över ärenden 

Förslag på svar

Arbeta i rätt verktyg

För att din personal ska kunna göra sitt bästa måste du ge dem de bästa förutsättningarna. Med genomtänkta agentverktyg blir det smidigare att hjälpa era kunder och roligare att ge dem god kundservice. ClearAgent är en intuitiv applikation som ger en positiv effekt på både prestation och motivation. Den fungerar lika bra hemma som på kontoret och självklart ger vi både dig och dina agenter tillgång till aktuell realtidsinformation över köer, måluppfyllelse och kollegors status.

Gör ändringar snabbt själv

Snabba förändringar har en stor positiv påverkan på servicenivåer och kundnöjdhet. När självadministration tillåts och är enkelt finns det ingen anledning för dig att inte göra förändringar i ditt kontaktcenter själv. Med ClearCoach sparar du mycket tid och stora pengar. Oavsett om du vill utöka med en ny meny eller kö, spela in utvalda samtal, byta ut en ljudfil, lägga till eller ta bort en agent eller prioritera upp en kö så är det enkelt – och det går fort. IVR-menyer och köer bygger du själv. Helt utan förkunskaper designar du med lätthet dina menyträd och styr dina köer precis som du vill ha dem.

Arbeta på det sätt som passar agenten bäst med free seating

Personlig statistik och realtidsinformation

Ligg steget före med cherry-picking av viktiga samtal i kön

Aktivera kundundersökningar själv på sms, telefon eller mail

Systemstyrd eller agentaktiverad inspelning

Smarta hjälpmedel som adressbok, snabbkommandon och personlig kö

Skapa och ändra i menyer och köslingor enkelt själv

Aktivera call-back eller overflow direkt vid samtalstoppar

Ögonblickliga förändringar i prioriteringen på köer och agenter

Aktivera akutmeddelanden och hantera ljudfiler så som passar er bäst

Schemalägg kommande förändringar i förväg

Full kontroll över mailsignaturer, auto-replys och standardsvar

Boka demo

Ge dina kunder en personlig upplevelse – vi visar hur

Många förfrågningar kan hanteras utan att blanda in din personal

Vi låter gärna smarta integrationer och automatiserade tjänster hantera kunden. Vi kallar det personaliserad kundservice men kärt barn har många namn. Att automatiskt styra kunden till rätt information utan att belasta dina agenter ger betydelsefulla kostnadsbesparingar för att inte tala om nöjdare kunder.

Vi känner av kundens informationsbehov

Det kan vara telefonnumret de ringer ifrån, en fras i mailet de skickar eller information kopplad till deras kundnummer. Vi använder informationen för att svara på fakturafrågor och saldoförfrågningar. Eller hanterar felanmälningar och betalningar utan någons inblandning. På detta sätt kan vi besvara kundens frågor och koppla dem rätt utan onödig belastning på dina agenter.

Använd kunskapen du har om dina kunder

Lägg mindre tid på enkla och repetitiva frågor

Ge kunden information som efterfrågas direkt i kön

Dra nytta av teknikens möjligheter

Skicka automatiska svar

Förkorta kötiderna

Såhär säger våra kunder

Apollo

Drivna av visionen av ett nordiskt Kontaktcenter, en multikanallösning som inkluderade alla bolagets kundinteraktioner i ett system, tog Apollo steget in i ClearITs kontaktcenterlösning.

Läs mer här

Consector

Det är viktigt att ha nöjda kunder, det vet vi alla. På Consector har man tagit den insikten ett steg längre. Förutom att erbjuda kunskap, kvalitet och långsiktighet har verksamheten byggts kring att bli aktören i branschen med de nöjdaste kunderna.

Läs mer här

Ställ en fråga

Undrar du något om vår produkt eller ClearIT som företag? Vi hjälper dig gärna. Är du redan kund och har en supportfråga får du snabbast svar genom att ringa supporten på 08-445 02 12 eller maila på servicedesk@clearit.se.